اینستاگرام

معنی وایرال در اینستاگرام؛ 10 ترفند طلایی مارکتینگ ویروسی

معنی وایرال در اینستاگرام چیست؟ برخی از ما از این موضوع که چقدر محتواهای وایرال شده روی کسب و کارمان اثر دارند خبر داریم اما آیا همه از آن خبر دارند و میدانند وایرال کردن دقیقا چه مفهومی دارد؟

ما اینجا هستیم تا به شما 10 نکته تست شده را بگوییم که در بیشتر مواقع جواب می دهد. با این روش ها به یک محبوبیت فوری دست پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

پس بهتر است در ابتدا بدانیم وایرال شدن پست های اینستاگرام به چه معنی است؟

معنی وایرال چیست؟

حال میخواهیم معنی وایرال را بیان نمایم. سپس به معنی وایرال در اینستاگرام میپردازیم. وایرال به معنی ویروسی شدن است. اما در فضاهای مجازی به معنای انتشار پیدا کردن با سرعت بالاست. زمانی که یک ویدیو توسط افراد زیادی دیده شده و برای دیگران فرستاده میشود به ان ویدیوی وایرال میگویند. زیرا این ویدیوها از نظر کاربران بسیار جذاب هستند و مانند ویروس انتشار پیدا میکنند. ویدئوهای وایرال با سرعت بایی توسط عده زیادی دیده می شوند، و این ویژگی بسیار مناسب برای بازاریابی است.

در ادامه درباره وایرال اینستا بیشتر توضیح خواهیم داد که چگونه شما میتوانید با استفاده از یک پست جذاب و وایرال کردن آن در اینستاگرام به راحتی کلی مخلطب جذاب برای خود بدست بیارید.

معنی وایرال در اینستاگرام چیست؟

پنل خدمات مجازی فالووران، بهترین راه برای خرید لایک، ویو، و فالوور واقعی! با فالووران، تعامل پیج خود را چند برابر کنید

وایرال کردن پست اینستاگرام چه شرایطی دارد؟

وایرال کردن پست اینستاگرام یعنی پخش سریع محتوا. محتوای شما به سرعت توسط صدها کاربر پلتفرم اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود.

شاید در ظاهر ساده باشد، اما این مفهوم کمی پیچیده است. هیچ معیاری برای محتوای ویروسی یا وایرال وجود ندارد. مردم خودشان تصمیم می گیریند که یک محتوا را وایرال کنند.

اما یک محتوای وایرال با معیارهای زیر سنجیده می شوند:

  •  اشتراک گذاری های یک محتوا
  • تعداد لایک هایی که محتوا دریافت کرده است
  • تعداد کاربرانی که محتوا را مشاهده کرده اند
  • سرعت مصرف محتوا چقدر است
  • مقدار کلیک هایی که روی لینک موجود در محتوا انجام شده است
  • طول عمر مصرف محتوا

وایرال در اینستاگرام چیست و چطور میتوان این کار را انجام داد

همان طور که می بینید کمی پیچیده است که بدانید پست شما به صورت ویروسی در اینستاگرام پخش شده است یا نه.

اما معمولا یک سری معیار وجود دارد که مردم به آن ها استناد می کنند. در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

تعداد بازدیدها برای وایرال کردن پست اینستاگرام

برای وایرال شدن در اینستاگرام به حداقل 100000+ لایک، بازدید و کامنت نیاز دارید. حتی اگر حساب شما صدها یا هزاران دنبال کننده داشته باشد، دستیابی به این محبوبیت مشکل است.

تعداد بازدیدها برای وایرال کردن پست اینستاگرام

همان طور که گفتیم دسترسی به این معیار مشکل است. اما کلید اصلی موفقیت در این روش فالووران هستند.

اینکه چقدر دنبال کنندگان شما، محتوایتان را به اشتراک بگذارند و به دیگران معرفی کنند خیلی مهم است.

تعداد بازدید برای وایرال شدن پست اینستاگرام

چطور اینستاگرامر ها وایرال می شوند؟

حال که متوجه شدید معنی وایرال در اینستاگرام چیست بهتر است در مورد ترفندهای اینستاگرامر ها صحبت کنیم. بیشتر اینستاگرامر ها از طریق افزایش تعامل وایرال می شوند. یعنی شما باید با دیگر افراد به خصوص فالوورهایتان در ارتباط باشید.

یکی از بهترین بخش ها هم برای وایرال شدن بخش اکسپلور اینستاگرام است. در اینجا مردم درگیر شما می شوند و شما باید این مشارکت را زیاد کنید. تعامل خود را همیشه افزایش دهید.

آموزش ترفندهای وایرال کردن پست های اینستاگرام

9 راهکار برای وایرال کردن پست اینستاگرام

با استفاده از این 9 روش کاربردی می توانید شانس وایرال کردن محتواهای خود در اینستاگرام را افزایش دهید.

قبل از به پایان رساندن مقاله بهتر است بگوییم که خرید شیر پست اینستاگرام را میتوانید از طریق سایت ما انجام دهید.

1) برای وایرال کردن پست اینستاگرام مخاطب خود را درک کنید

درست مثل هر استراتژی بازاریابی محتوای دیگر، شناخت مخاطبان اینستاگرام بسیار مهم است. این شناخت نقش مهمی در وایرال شدن پست های شما دارد.

مثلا باید بدانید که مخاطبان شما به چه چیزی نیاز دارند. با چه نوع محتواهایی بیشتر تعامل دارند.

درک مخاطب

ساده ترین راه برای درک مخاطب خود داشتن یک دید خریدارانه است. خب شاید عجیب به نظر برسد اما باید به ریزترین اطلاعات و جزئیات واکنش نشان دهید.

برای وایرال کردن پست اینستاگرام مخاطب خود را درک کنید

به این عوامل دقت کنید:

  • سن
  • جنسیت
  • وضعیت اشتغال
  • درآمد سالانه
  • سطح تحصیلات

این اطلاعات به شما کمک می کنند که بدانید مخاطب شما در واقع به چه چیزی علاقه دارد. با دانستن این اطلاعات آمادگی بهتری برای ایجاد محتوای متناسب برای مخاطبان خود دارید.

 

2) منحصر به فرد و خلاق باشید

بهترین محتواهایی که برای وایرال کردن پست اینستاگرام مناسب هستند، خلاقانه و منحصر به فرد هستند.

تصاویر خیره کننده و نوآوری که در پست وجود دارد آن را برای وارد شدن به بازارایابی ویروسی مناسب می کند.

منحصر و خلاق باشید

 

 

همیشه برای اینکه بتوانیم یک پیج اینستاگرام عالی داشته باشیم نیاز به راهکارهای مخصوص این کار داریم

پیشنهاد میکنیم که از  ارزانترین پنل خدمات اینستاگرام استفاده کنید تا تمام نیاز های شبکه های اجتماعی شما را برطرف کند.

 

برای مثال یک کاربر اینستاگرام به جای سگ خود صحبت می کند. و نظراتش را در قالب سگش مومو بیان می کند.

این ایده آنقدر جذاب است که مومو از سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. مومو سفرهای زیادی می رود و در مورد همه آن ها صحبت می کند.

3) تصاویر خیره کننده برای وایرال کردن پست اینستاگرام

زیبایی به همراه چاشنی خلاقیت می تواند مضامین منحصر به فردی در پست های شما ایجاد کند.

تصاویر قابل توجه، قدرت محتوای شما را بالا می برد. قدرت بالای پست هم تعامل بیشتر به همراه دارد.

یک فرد متعهد به استفاده از زیبایی شناختی برای وایرال شدن پست اینستاگرام، در تمام پست هایش یک موضوع ثابت دارد.

با استفاده از مجموعه فیلترها و پس زمینه های یکسان می توانید به این هدف برسید.

استفاده از تصاویر خیره کننده برای وایرال کردن پست اینستاگرام

 

4) با دیگران در تعامل باشید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است. پس اجتماعی بودن در آن بسیار مهم است. با مردم در تعامل باشید. مطالب دیگر را لایک کنید. نظر دهید و با دیگران تعامل ایجاد کنید.

پست های بقیه را لایک کنید و نظرات خود را محترمانه بیان کنید. اگر از مطلبی لذت می برید آن را نشان دهید.

در برقراری ارتباط باید هوشیار باشید. مثلا گذاشتن فقط یک شکلک یا استیکر اشتباه است. اینستاگرام شما را در این حالت به عنوان یک ربات شناسایی می کند.

برای وایرال کردن پست اینستاگرام با دیگران در تعامل باشید

ممکن است این مطلب را نیز دوست داشته باشید: تبادل در اینستاگرام 

 

5) دنبال کردن رقبا برای وایرال کردن پست اینستاگرام

 یکی از ساده ترین روش ها برای وایرال کردن پست های اینستاگرامیتان این است که سایر اکانت های موفق را بررسی کنید.

به شما قول می دهم که هیچ قانونی وجود ندارد که شما را از قرض گرفتن ایده دیگران منع کند. اگر یک ایده برای دیگران مفید است، شاید برای شما هم کاربرد داشته باشد.

یادتان باشد نباید کارهای دیگران را کپی پیست کنید. اینستاگرام قوانین سخت گیرانه ای برای نقض کپی رایت دارد.

دنبال کردن رقبا برای وایرال کردن پست اینستاگرام

عناصر مهمی که برای تحلیل رقبا باید در نظر بگیرید

  • استفاده هوشمندانه از تصاویر
  • کپشن های جالب پست
  • هر چند وقت یک بار در اینستاگرام پست می گذارند
  • زمان ارسال پست ها
  • هشتگ هایی که استفاده می کنند
  • استیکرها و منشن های آن را بررسی کنید
  • نوع بیان آن مثلا شوخ طبع یا جدی

با استفاده از این لیست کوتاه رقبای خود را تحلیل کنید. ببینید آن ها چطور به موفقیت رسیده اند. می توانید از کارهای آن ها برای موفقیت خود الهام بگیرید.

 

6) تجزیه و تحلیل برای پیدا کردن بهترین روش

دانستن معنی وایرال در اینستاگرام به تنهایی کافی نیست، اگر میخواهید یک پست را وایرال کنید باید برای پیدا کردن محتوای مناسب برای وایرال شدن تلاش کنید. این کار با ابزار insight اینستاگرام به سادگی قابل انجام است. این قسمت اطلاعات مفیدی در مورد دنبال کنندگانتان به شما می دهد.

تجزیه و تحلیل برای وایرال کردن پست اینستاگرام

نگاهی سریع به اطلاعاتی که باید بررسی کنید:

  • دامنه سنی فالووران
  • جنسیت فالووران
  • موقعیت مکانی دنبال کنندگان
  • زمان هایی که فالوورانتان بیشترین فعالیت را دارند
  • هر پست شما چقدر لایک می خورد
  • هر پست شما چند کامنت دریافت می کند
  • چند نفر پست شما را ذخیره می کنند
  • چند نفر پست های شما را به اشتراک می گذارند

 

7) اجرای مسابقه برای وایرال کردن پست اینستاگرام

یک راه خوب برای بازاریابی ویروسی در اینستاگرام، اجرای مسابقه به همراه هدیه است. با اجرای یک مسابقه خوب به سرعت پست شما توسط دیگران وایرال می شود.

کافی است از دیگران بخواهید در مسابقه شما شرکت کرده و در صورت برنده شدن جایزه بگیرند.

اجرای مسابقه برای وایرال کردن پست اینستاگرام

 

8) بر روی فیلم و عکس تمرکز کنید

هرچقدر که می توانید در اینستاگرام بر روی قدرت فیلم ها حساب کنید. اما عکس ها را فراموش نکنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم اشتراک گذاری عکس ها را بیشتر از ویدئوها دوست دارند.

پس بهتر است روی عکس های خوب و فیلم های باکیفیت تمرکز بیشتری داشته باشید.

برای وایرال کردن پست اینستاگرام بر روی فیلم و عکس تمرکز کنید

9) پیوند خود با جهان برای وایرال کردن پست اینستاگرام

بگذارید یک تقلب به شما برسانم. می توانید خود را با اتفاقات دنیا هماهنگ کنید. با این کار شانس دیده شدن خود را افزایش می دهید.

در این صورت دنیا به شما ایده داده، تنها باید آن را در معرض دید قرار دهید.

شما میتوانید با وایرال کردن پست های چالشی به شدت میتوانمید برای پیج خود مخاطب جذب کیند.

می توانید محصول یا مطالب خود را با یک رویداد خبری هماهنگ کنید.

مثلا نایک برای ادای احترام به کوبی براینت، یک ویدیو تحت عنوان “مامبا برای همیشه” درست کرد. این ویدیو در زمان کوتاهی 1 میلیون لایک و هزاران کامنت دریافت کرد.

پیوند خود با جهان برای وایرال کردن پست اینستاگرام

 

10) یک پیج اصل باشید

اگر اینستاگرام را بالا و پایین کنید حتما به بیش از 2 الی 3 پیج برخورد می‌ کنید که مطالب تکراری را منتشر می کنند.

اگر می خواهید پست های شما وایرال شوند باید خودتان باشید آن هم از نوع اصیلش. سعی کنید برای خود یک چهارچوب ویژه تعریف کنید سپس آن را به عنوان یک اصل در نظر بگیرید.

قالب مشخص، زمان پست گذاری منظم، ادبیات محترمانه و محتوای سرگرم کننده تماما می توانند به این که پیج و محتواهای شما وایرال شوند کمک کند.

معنی وایرال در اینستاگرام چیست؟ برای این کار یک پیج اصل باشید

جمع بندی وایرال در اینستاگرام

وایرال کردن پست اینستاگرام جزو ان دسته از مواردی است که برای کسانی که دنبال برند سازی و یا جذب فالوور بیشتر هستند به شدت تاکید میشود و باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

اگر تا انتهای این مطلب آمده باشید، پس حالا حسابی در مورد وایرال مارکتینگ به خصوص در اینستاگرام می دانید. این را نیز فراموش نکنید هرچقدر ویدیوهای شما بیشتر دیده شوند خود اینستاگرام نیز آن را به افراد بیشتری نشان خواهد داد.

اگر فکر می کنید راه های دیگری هم هستند که امتحان کرده اید، پس با ما به اشتراک بگذارید. راستی اگر به کمک نیاز داشتید روی کمک ما حساب کنید. مقاله معنی وایرال در اینستاگرام به پایان رسید و امیدواریم مفید واقع شود.

پانیذ هاشمی

مگر غیر این است که هدف همه ما در نهایت کاشت بذر درک معنای زندگی و پرورش آن است؟ مسیر من برای پرورش آن بذر از جهان تکنولوژی می‌گذرد و هدف گسترش آن تا دورافتاده‌ترین نقطه‌های ذهن آدمی است.

نوشته های مشابه

102 دیدگاه

    1. سلام بر شما. بله تبلیغات و معرفی شدن از طریق دیگران یکی از روش های وایرال کردن پست اینستاگرام است.

    1. تشخیص این که کدام یک و چند مورد از آن ها برای شما مناسب است، بر عهده خودتان یا یک فرد متخصص است.

    1. سلام بر شما. بله علاوه بر فیلم ها، تصاویر هم توسط کاربران شما به اشتراک گذاشته می شوند. هرچقدر بیشتر مورد پسند باشند، بیشتر شانس وایرال شدن دارند.

  1. من میتونم یک مطلب رقیب رو معرفی کنم و ازش بخوام اون هم همین کارو برام بکنه؟

    1. سلام بر شما. بله این یک نوع تبادل است که می توانید با دوستان و حتی رقبای خود داشته باشید.

    1. سلام بر شما. با معرفی پیج خود در اینستاگرام، تنها خود را به مخاطبان سایت شناسانده اید. اگر محتوای شما در اینستاگرام خوب باشد قطعا می تواند شانس وایرال شدن داشته باشد.

    1. سلام بر شما. محتوای خوب همیشه دیده می شود. لایک هایش رو به افزایش است و این که در بخش آنالیز پیج می توانید آن را بررسی کنید تا بازخورد فالووران را ببینید. اگر محتوا خوب باشد، پس پیج بیشتر دیده می شود.

  2. سلام من یه پیج دارم که 19k فالوور داره. فعلا دی اکتیو کردم. می تونم روی وایرال مارکتینگ حساب کنم؟

    1. سلام بر شما. توصیه می کنم فعلا پیج را فعال کرده و تعاملات خود را ادامه دهید. بعد سعی کنید در اکانت خود فعال باشید و از تبلیغات بهره بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز بستگی به عوامل مختلفی داره داخل مقاله هم بهش اشاره شده. هرچقدر بازدید کنندگان پیج شما بیشتر و فعال تر بشن و ویدیو برای افراد بیشتری فرستاده بشه همچنین موضوع ویدیو واقعا جذاب باشه امکان وایرال شدنش بیشتر هستش

    1. دوست عزیز تمام ویدیوها که وایرال نمیشن. خیلی باید زمان بذارید. بازدید ویدیو مخصوصا ساعت های اول پس از انتشار خیلی مهم هستش. همچنین خیبی اهمیت داره که موضوعش چی هست. چقدر برای کاربرا جذاب و…

    1. خیر وایرال کردن فقط برای افراد مشهور نیست. این روزها که مدارس همه انلاین شدن چقدر ویدیو از دانش آموزانی میبینیم که ویدیوی درسی اونها وایرال شده بدون اینکه فرد مشهوری باشند.

    1. چون بسیازری از ویدیوه تا یه حدی جذابیت دارند و برای یک زمان خاصی هستند و از زمان اصلی و یا اون اتفاق که دور میشه جذابیت خودشونو از دست میدن

    1. مهم ترین بخش پست شما هستش کهد چقدر تاثیر گذار و جذاب هستش. بعد از اون بهتره روی تمامی موارد کار کنید تا جواب بهتری بگیرید.

  3. سلام اوقات شریف بخیر
    میخواستم بدونم چه محتواهایی زودتر وایرال می‌شوند ؟

    1. بستگی داره. اما طبق تجربه ویدیوهای طنز و ویدیوهایی که تاثیر گذار هستند بهترین بازدهی رو دارند

    1. قوانین کمی متفاوته ولی در حالت کلی این موارد جوابگو هست در شبکه اجتماعی هایی که بر پایه ویدیو هستند.

    1. پست هایی که دیده میشن، برای افراد زیادی ارسال میشن و خیلی ها میبیننش پست های وایرال شده هستند

    1. محدودیتی وجود نداره اما خیلی باید پست جذاب و خاصی بسازید تا وایرال بشه

    1. همیشه نه. تا زمانی که موضوع جذابیت داره وایرال هستش مدتی که بگذره افت میکنه معمولا

  4. معنی وایرال رو کاملا فهمیدم. خیلی متشکرم. فقط سوالم اینه که این وایرال شدن سود مالی داره؟

    1. بله دوست عزیز. هرچی بیشتر دیده بشید مسلما سودآوری خواهید داشت.(بیشتر در ویدوها و پست هایی که خود فرد داخلش حضور داره)

    1. اول باید مخاطب شناسی کنید بعد در حوزه کاری خودتون شروع به ساخت محتوا کنید. برای مثال اگه کارتون نقاشی هستش گذاشتن یک ویدیو طنز کهه ربطی ام به کارتون نداره اصا وجه خوبی نخواهد داشت.

    1. با فالوورهای خیلی کم نمیشه. اما هرچقدر ویدیو بیشتر ارسال بشه و دیده بشه خیلی زود رشد میکنه و بازدید بهتری میگیره.

    1. موضوعات عمومی تر زودتر وایرال میشن. محصولم اگه خیلی خاص باشه یا از یک برند معتبر و شناخته شده میشه تقریبا. اما در کل محصولات زیاد پیش نمیاد ک وایرال بشن.مگر از کمپانی های بزرگ

    1. خیر دوست عزیز. برخی از پست ها داخل اکسپلور میرن اما فقط 10 بار دیده میشن. پس وایرال نیستن.. وابرال شده پستی هستش که خیبلی زیاد دیده میشه و فرستاده میشه برای افراد مختلف

  5. من مدرس زبان انگلیسی هستم. ویدیو طنز ب انگلیسی بسازم امکان وایرال شدنش هست؟

    1. بله یکم کار سخت تر ممکنه بشه و برای مخاطبانی ارسال بشه که بیشتر انگلیسی زبان هستند و بیشتر متوجه میشن. اما اگه میخواین داخل کشور وایرال بشه بهتره پست هایی با زبان فارسی بسازید.

    1. میتونید ویدیو رو توی پیج های پربازدید قرار بدید و از اون طریق دیده بشید اما نمیشه گفت حتما وایرال میشه

  6. چالش هایی که آدمای معروف میذارن رو ادامه بدیم امکان وایرال شدن ویدیو هست درسته؟

    1. بله چالش هایی که خیلی محبوب هستند امکان وایرال شدن رو بیشتر میکنند

  7. پست من میره اکسپلورر
    من فکر میکردم وایرال میشه
    اما میبینم ک خیلی کم تو اکسپلورر هم دیده میشه چرا؟؟

    1. دلایل مختلفی میتونه داشته باشه. مثل جذاب نبودن ویدیو و یا نداشتن کاور جذب کننده. وقتی به اکسپلورر رفت باید خودتونم باز نشرش بدید.

    1. بله باعث شناخته شدن اون فرد میشه. پس بهتره بیشتر ویدیوهای خودتونو نشر بدبد

  8. سلام. من یک بلاگرم. یه پستم خیلی دیده شده
    اگه اونو توی یوتیوب هم منتشرکنم همینقدر بازخورد داره؟؟

    1. سلام روز بخیر. نمیشه به طور قطعی گفت. برای ما ایرانی ها توی اینستاگرام وایرال شدن یکم ساده تر از یوتیوب هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا