چگونه یک بیو حرفه ای اینستاگرام بسازیم؟
بیو اینستاگرام بخش کوچک اما کلیدی صفحه شماست. این قسمت اولین چیزی است که کاربران اینستاگرام هنگام باز کردن صفحه شما میبینند و بر اساس آن کل پروفایل شما را قضاوت میکنند. برای ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام، شما فقط ۱۵۰ کاراکتر در اختیار دارید تا علاقه کاربران را برانگیزید.
در این مقاله نکاتی را برای ساخت یک بیو حرفه ای و تجاری اینستاگرام بیاموزید تا خود و برندتان را بهصورت کوتاه و مختصر معرفی کرده و در نگاه اول تاثیرگذار ظاهر شوید.
بیو اینستاگرام چیست؟
بیو اینستاگرام متنی کوتاه در زیر عکس پروفایل شما است که برای توصیف خود، شرکت یا خدمتتان استفاده میکنید. این ۱۵۰ کاراکتر اولین چیزی است که مردم در هنگام بازدید از پروفایل شما را میبینند. جدای از متن بیو اینستاگرام، سایر عناصری که در زیر میبینید نیز نشاندهنده شخصیت پشت حساب شما است. سایر اجزا برای ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام عبارتند از:
- نام کاربری
- هدلاین صفحه
- عکس پروفایل
- متن بیو
- هایلایتها
- لینک
- دستهبندی یا کتگوری پیج
- آدرس قابل کلیک
- راههای تماس یا CTA
- پستهای پین شده
- استفاده خلاقانه از هشتگها، ایموجیها، فونتها، لینکها و کلمات کلیدی
بیو اینستاگرام چیزی بیشاز یک بلوک متنی کوتاه است. هدف یک بیو حرفهای اینستاگرام کمی خودنمایی، سرگرمی و خلاقیت است تا مردم را جذب کند.
چرا ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام اهمیت دارد؟
شاید فکر کنید که بیو اینستاگرام شما فقط چند کلمه است و محتوایی که در فید خود پست میکنید مهم است. به این فکر کنید که اگر یک عکس یا ویدیو را در اینستاگرام لایک کنید و سپس به پروفایل آن پیج بروید و بیوگرافی آنها کاملا خالی باشد، حتما علاقه خود را به دنبال کردن آن اکانت از دست خواهید داد یا حتی ممکن است فکر کنید حساب جعلی است و آن را ترک کنید.
به یاد داشته باشید، بیو اینستاگرام شما اغلب اولین برداشت از پروفایل به حساب میرود. بدیهیست که هدف اصلی آن یک معرفی کوتاه از شما، صفحه یا تجارت شما باشد. بیو مقدمهایست برای آنچه قرار است در فید خود منتشر کنید. باید تأثیرگذار باشد. این مینی بیلبورد بهخصوص برای مشاغل و اینفلوئنسرها مهم است. به همین دلیل ارزش دارد که در ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام دقت کنید.
مراحل ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام
در کنار این متن کوتاه، سایر اجزایی که در بالا نام بردیم برای حرفهای جلوه دادن پروفایل شما اهمیت دارد. بنابراین بیایید مقدمات ساخت یک پروفایل و بیو حرفه ای اینستاگرام را بررسی کنیم.
مراحل ساخت بیو حرفهای اینستاگرام دیگه سخت نیست!
ادمین یار با محصولی جدید، این فرآیند رو برای شما راحت کرده. تو این محصول، نمونه بیوهای آماده برای هر نوع پیج قرار داده شده که میتونید: مستقیماً از اونها کپی کنید. به سلیقه خودتون شخصیسازی کنید. یا با کمک پشتیبانی ادمین یار، بیو اختصاصی و کاملاً حرفهای خودتون رو بسازید!
انتخاب نام کاربری
اگر برای کسبوکار جدید خود در شبکههای اجتماعی حساب کاربری ایجاد میکنید، نام برند یا نام فروشگاه خود را بهعنوان نام کاربری خود در اینستاگرام انتخاب کنید. اسامی طولانی را کوتاه کنید یا از اختصارات استفاده کنید. حداکثر طول نام کاربری اینستاگرام ۳۰ کاراکتر است. سعی کنید از ۱۵ کاراکتر تجاوز نکنید. یک کلمه مرتبط با کسبوکار خود انتخاب کنید.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله چگونه بهترین نام کاربری برای اینستاگرام خود انتخاب کنیم؟ را مطالعه کنید.

هدلاین صفحه یا نام پروفایل
نام پروفایل اینستاگرام نیز به ۳۰ کاراکتر محدود شده است. نام پروفایل اینستاگرام توسط موتورهای جستجو ایندکس میشود. از کلمات کلیدی برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی استفاده کنید. کلمات کلیدی برای توسعه اولیه برند در اینستاگرام مهم هستند. نام برند تنها در صورتی بر کلمات کلیدی ارجحیت دارد که شناخته شده باشد.
پیشنهاد میکنیم مقاله معرفی 6 افکت برتر اینستاگرام و بررس ویژگی آنها را مطالعه نمایید.
عکس پروفایل
یک عکس باکیفیت برای حساب اینستاگرام خود انتخاب کنید. تصاویر را با ابعاد حداقل ۱۸۰ x ۱۸۰ پیکسل آپلود کنید. میتوانید از لوگوی خود استفاده کنید. اگر لوگو ندارید، عکس مرتبط با کالا یا خدمات خود را انتخاب کنید. نیازی به انتخاب عکسهای رسمی حتی برای حسابهای تجاری نیست. رسانههای اجتماعی به شما کمک میکنند تا به مخاطبان خود نزدیکتر شوید.
دستهبندی یا کتگوری پیج
برای ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام یک کتگوری به آن اضافه کنید. این دستهبندی زیر نام پروفایل شما نمایش داده میشود و رنگ خاکستری روشن، آن را از بقیه اجزای بیو شما مجزا میکند. با نگاهی به این دستهبندی، کاربران بدون خواندن تمام بیو شما از کسبوکار شما مطلع میشوند. برای انجام این کار منوی ویرایش پروفایل را باز کنید و برای افزودن ویژگی، «Category» را انتخاب کنید. دستهبندی مناسب را از لیست ارائه شده انتخاب کنید.
لینک وبسایت
لینک شما در زیر بیو اینستاگرام شما نمایش داده میشود. این خط تنها خطی است که لینک شما در آن فعال خواهد بود. شما میتوانید تنها یک لینک در قسمت Website در اینستاگرام اضافه کنید.
آدرس قابل کلیک
کسبوکار شما میتواند از موقعیت مکانی قابل کلیک در بیو اینستاگرام بهرهمند شود. اگر یک کسبوکار محلی دارید آدرس را اضافه کنید. این آدرس موجود در پروفایل قابل کلیک است. افزودن آدرس روشی بسیار خوب برای بهینهسازی فرآیندهای کسبوکار شما است. علاوهبر این، مکان موجود در بیو اینستاگرام شما قابل کلیک است. وقتی کاربر روی آن ضربه می زند، وارد یک برنامه نقشه روی گوشی خود میشود و در این برنامه آنها میتوانند بهراحتی دفتر یا فروشگاه شما را پیدا کنند.
دکمههای تماس یا CTA
اگر پروفایل تجاری اینستاگرام دارید، دکمههایی را بهعنوان اطلاعات تماس خود اضافه کنید. برای انجام این کار، «Contacts» یا «Contacts Options» را انتخاب کرده و فیلدهای تلفن، ایمیل و آدرس را پر کنید. سپس تغییرات را ذخیره کرده و به منوی ویرایش بازگردید. منوی «Profile display» را در زیر باز کنید. روی دکمه سمت راست «Display contact info» ضربه بزنید تا فعال شود. پس از ذخیره تنظیمات، میتوانید دکمههای «Call»، «E-mail» و «Address» را در پروفایل خود مشاهده کنید.
به غیر از دکمه تماس، میتوانید به دکمه مشاهده فروشگاه را در پروفایلهای تجاری اینستاگرام اضافه کنید. این امر نیاز به لینک کردن حساب اینستاگرام و فروشگاه فیسبوک شما دارد. این ویژگی در برخی کشورها از جمله ایران در دسترس نیست. حال پس از انجام این اقدامات، پروفایل شما آماده است تا یک بیو حرفه ای را ایجاد کنید.
چگونگی ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام
همانطور که اشاره کردیم بیو صفحه اینستای شما باید روی مخاطبان شما تاثیر بگذارد. باید به مردم بگوید کسبوکار شما چیست، چه میکنید و چرا به شما نیاز دارند. همچنین باید افراد را متقاعد کند که نه تنها شما را دنبال کنند، بلکه یک کار خاص مانند بازدید از وبسایت شما را انجام دهند. مطمئن شوید که بیوگرافی اینستای شما تا حد ممکن اطلاعات بیشتری در مورد برند شما در 150 کاراکتر داشته باشد. و از آنجایی که شما فقط مجاز به نوشتن 150 کاراکتر برای بیوگرافی خود هستید (بهعلاوه 30 کاراکتر برای نام خود) این اصلا کار آسانی نیست! بنابراین بیایید نگاهی به متنی که باید در بیو خود بگنجانید بیاندازیم.
مشخص کردن صنعت یا سرویس خاص
اگر در یک حرفه یا صنعت خاص فعالیت میکنید، یا به ارائه خدمات خاصی معروف هستید، مهم است که این موضوع را در بیو اینستاگرام خود روشن کنید تا به شما کمک کند بلافاصله با جمعیت مناسب ارتباط برقرار کنید.
ارائه مهارتها و تجربه
به اشتراک گذاشتن مهارتها و تجربهتان به برقراری ارتباط با کاربران کمک میکند و به مخاطبان بینشی نسبت به آنچه ارائه میدهید را خواهد داد.
مطالعه مقاله ۹ ایده طلایی کسب درآمد از اینستاگرام به صورت تضمینی را پیشنهاد میکنیم.
انتخاب لحن مناسب
لحن شما میتواند دوستانه، رسمی یا حتی طنزگونه باشد. این به تصمیم شما و نوع فعالیت شما بستگی دارد. اما از آنجا که شبکههای اجتماعی برای نزدیک شدن به مخاطبان است، به همین دلیل لحن دوستانه برتری دارد.
استفاده از کلمات کلیدی برای ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام
اگر کسبوکار شما کوچک و محلی است هنگام ایجاد بیو اینستاگرام خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. میتوانید آنها را از GoogleAdwords یا با تجزیهوتحلیل پروفایلهای رقبای اینستاگرام خود پیدا نمایید. افزودن کلمات کلیدی مشتریان جدیدی را جذب میکند که به دنبال شما یا کالا و خدمات شما هستند.
استفاده از هشتگها
افزودن هشتگ برند خود به بیو یکی دیگر از استراتژی های مهم ساخت یک بیو حرفه ای اینستاگرام است. این نه تنها به ایجاد تعامل در پست کمک میکند، بلکه سبب ایجاد یک جامعه نیز میشود. هشتگهای موجود در بیو قابل کلیک هستند. با ضربه زدن روی آنها، کاربر پستهایی را میبیند که همراه همان هشتگ منتشر شدهاند.
با دادن راهی به فالوورهای خود برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود با شما بهسرعت یک مرکز تعاملی قوی در صفحه ایجاد خواهید کرد. این میتواند به تبلیغ کسب و کار شما کمک کند و برند شما را قادر سازد تا به مخاطبان بیشتری دست یابد.
ممکن است به مطالعه مقاله آموزش اضافه کردن هشتگ در اینستاگرام پس از انتشار پست علاقهمند باشید.
فاصله دادن بین خطوط بیو
زمانیکه بیو شما حاوی یک بخش بزرگ از اطلاعات است، اسکن کردن متن بیو برای افراد دشوار است. نوشتن بیو با قرار دادن فاصله بین خطوط و بخشها به افراد کمک میکند تا اطلاعات را بهراحتی مشاهده کنند.
مطالعه مقاله نحوه ایجاد فاصله در بیو و کپشن اینستاگرام را توصیه میکنیم.
افزودن ایموجیها برای ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام
استفاده از ایموجیها در بیو اینستا به پروفایل شما زیبایی بصری میبخشد و در عین حال به برند شما کمک میکند تا از سایرین متمایز شود. همچنین ایموجیها فضای کمتری را نسبت به کلمات اشغال میکنند و به شما امکان میدهند اطلاعات بیشتری درباره برند خود اضافه کنید.
در اینجا چند نکته برای استفاده از ایموجیها در بیو اینستاگرام آورده شده است:
- خلاق باشید و کلمات را با ایموجیها ترکیب کنید.
- از ایموجیها برای تأکید بر نکات کلیدی در محتوای خود یا برای شکستن متن و آسان کردن خواندن آن استفاده کنید.
- ایموجیها باید همیشه به برند شما مرتبط باشند و به بیوگرافی شما ارزشی بیافزایند.
استفاده از ایموجیها بهتنهایی و بدون متن ایده خوبی نیست. این امر میتواند سبب سردرگمی مخاطبان شما شده و فضای تبلیغاتی برند شما را هدر دهد.
فراخوانی برای اقدام در بیو اینستاگرام
به زبان ساده، فراخوانی برای اقدام یا CTA راهی برای وادار کردن مردم به انجام کاری است. زمانیکه به مردم دستورالعملهای واضحی میدهید، احتمال بیشتری دارد که اقدامی را انجام دهند. فراخوانی برای اقدام و لینک بیو شما باید کنار هم قرار بگیرند تا کاربران را راهنمایی کنند که درباره کسبوکار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. در اینجا برخی از فراخوانهای موثر آورده شده است:
- از فروشگاه اینترنتی ما دیدن فرمایید.
- رزرو کنید.
- ثبتنام کنید.
- راهنمای رایگان ما را دانلود کنید.
- از محصولات ما دیدن کنید. .
- برای مشاهده نمونههای بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.
- چک لیست … را بهصورت رایگان دریافت کنید!
- برای دریافت اولین مشاوره رایگان به من پیام دهید.
در حالت ایدهآل، CTA شما باید درست بالای لینک بیو شما قرار گیرد. برای جلب توجه بینندگان، از ایموجیها مانند یک دست مه با انگشت اشاره میکند، استفاده کنید یا از طریق فونتهای سرگرمکننده اینستاگرام یا کلمات بولد شده بهره بگیرید.
100 ایده بیو اینستاگرام برای جذابیت بیشتر و برندینگ شخصی
در اینجا ۴۰۰ ایده برای بیو اینستاگرام آورده شده است که میتوانید از آنها برای جذب توجه بیشتر و بهروز کردن پروفایل خود استفاده کنید. این ایدهها در دستههای مختلف سازماندهی شدهاند:
ایدههای شخصی و انگیزشی
-
زندگی کوتاه است، پس لحظهها را با لبخند زندگی کن.
-
هیچچیز غیرممکن نیست.
-
بهجای جستجو برای دلیل شکست، به دنبال دلیلی برای موفقیت باش.
-
همیشه به خودت ایمان داشته باش.
-
کسانی که بهدنبال بهتر شدن هستند، همیشه بهتر میشوند.
-
تغییر آغاز یک سفر است.
-
همیشه در جستجوی بهترین نسخه از خودم.
-
انسان باید همیشه به دنبال شکوفایی درونی باشد.
-
زندگی کوتاه است، اما تو میتوانی آن را بیپایان بسازی.
-
تصمیمات کوچک زندگی، سرنوشتهای بزرگ میسازند.
-
یاد بگیر که همیشه به جلو بروی.
-
امید، اولین قدم برای رسیدن به هدف است.
-
دلیلی برای خوشحالی همیشه وجود دارد.
-
موفقیت، محصول تمرین و تلاش است.
-
سختیها باعث میشوند که از شکستها پند بگیری.
-
بهترین در زندگی همیشه در انتظار کسانی است که به دنبال بهبود خود هستند.
-
در جستجوی خودم، همیشه در حال رشد.
-
یاد گرفتن از اشتباهات، بخشی از موفقیت است.
-
هر روز یک شروع جدید است.
-
موفقیت زمانی میآید که شما به هر چیزی که میخواهید باور داشته باشید.
ایدههای بیزینسی و برندینگ
-
متخصص در ساخت برندهای آنلاین.
-
مشاور دیجیتال برای استارتاپها.
-
همیشه در تلاش برای ساخت بهترین محصولات.
-
زندگی بدون برند، بیمعناست.
-
فقط محصولات برجسته!
-
تولید محتوا با کیفیت.
-
برای رشد کسبوکار خودتان، همراه شما هستم.
-
همیشه راههای جدید برای رشد کسبوکارها.
-
با برندتان متمایز شوید!
-
برند شما نیاز به بهترین استراتژیها دارد.
-
با من، برند شما به اوج میرسد.
-
متخصص رشد آنلاین و استراتژیهای بازاریابی.
-
برندینگ و مارکتینگ نوآورانه.
-
پیشگام در ایجاد برندهای دیجیتال.
-
مشاور رشد و بهینهسازی برندها.
-
ساختن آینده دیجیتال با استراتژیهای جدید.
-
بازاریابی هوشمند برای کسبوکارهای نوپا.
-
برندهای دیجیتال باید نوآور و خاص باشند.
-
طراحی استراتژیهای منحصر به فرد برای برند شما.
-
اگر به دنبال ساخت یک برند منحصر به فرد هستید، در مسیر درست قرار دارید.
ایدههای طنز و سرگرمکننده
-
خودم هستم، هیچکس دیگر نمیتواند اینجوری باشه!
-
فقط آدمهای خوشحال، خوشحالی رو منتقل میکنند.
-
روز خوب با یک قهوه عالی شروع میشود.
-
خیلی هم جدی نباش! دنیای ما به شوخی نیاز داره.
-
من تمام تلاشمو میکنم تا خوشحال باشم، همینطور شما رو هم خوشحال میکنم!
-
زندگی بهطور کلی خیلی خندهداره، بهویژه وقتی اتفاقات عجیب میافتند!
-
صبحها با یک شوخی شروع میشود.
-
کافیه یک لبخند بزنید، همهچیز عالی میشود!
-
همیشه آماده برای خندیدن به زندگی!
-
اینجا فقط برای خوشحال کردن و سرحال نگه داشتن شما هستم.
-
قهوه بیشتر، استرس کمتر!
-
هر روزی که پیش میاد، مثل یک کارتون جذابه!
-
مهم نیست دنیا چه جوری باشه، همیشه باید خوشحال بود.
-
یکی از رازهای زندگی، گرفتن استراحتهای کوچک است.
-
هر زمان زندگی به شما لیمو داد، خودتون لیموناد درست کنید!
-
یک زندگی شاد با لبخند، برای من و شما!
-
روزهای خستهکننده نداریم، فقط روزهای جالب!
-
زندگی رو جدی نگیر، چون همه میخواهیم یک شوخی باشیم.
-
صبح که از خواب بیدار میشم، دنیا رو با لبخند قبول میکنم.
-
همیشه آمادهایم برای یک شوخی جدید!
ایدههای عاشقانه و احساسی
-
در کنار تو، هر لحظه زندگی زیباتره.
-
دلم همیشه پیش توست.
-
زندگی با تو رنگیتره.
-
وقتی با تو هستم، هیچچیز دیگهای مهم نیست.
-
تو دلیلی هستی که لبخند میزنم.
-
عشق یعنی این که همیشه در کنار کسی باشی که میخواهی.
-
در کنار تو بودن، بهترین حس دنیاست.
-
برای من، تو از همه چیز مهمتری.
-
همیشه با تو، در هر لحظه.
-
تو همه چیز منی.
-
احساس من وقتی با تو هستم، همیشه خاصه.
-
برای تو بودن، همه چیزی است که میخواهم.
-
عشق به تو یک سفر طولانی است که هیچوقت تمام نمیشود.
-
با تو بودن، یعنی زندگی بدون نگرانی.
-
دوستت دارم، حتی زمانی که دور هستیم.
-
هر لحظه کنار تو، برای من بهیادماندنی است.
-
تو بهترین بخش زندگی منی.
-
در این دنیا، هیچ چیز به اندازه محبت تو برای من ارزش نداره.
-
همیشه تو کنار من باش، تا زندگی بهتر بشه.
-
کنار تو هر چیزی ممکنه!
ایدههای خلاقانه و هنری
-
همیشه به دنبال زیبایی در کوچکترین جزئیات هستم.
-
هنرمند درون خود را بیدار کن.
-
خلق هنر، چالشی جذاب است.
-
در دنیای هنر، هیچ محدودیتی نیست.
-
با هنر، دنیا را تغییر میدهیم.
-
هنرمند زندگی خودم هستم.
-
هنر بهترین راه برای بیان احساسات است.
-
دنیای من پر از رنگ و خلاقیت است.
-
هر طرح من یک داستان بیپایان است.
-
هنر یعنی تفسیر جهان از نگاه خود.
-
زیبایی در جزییات است.
-
خلق آثار هنری، بخشی از زندگی من است.
-
در دنیای هنر، هیچچیز نباید عادی باشد.
-
هنر زندگی را جذابتر میکند.
-
همیشه در جستجوی الهام برای خلق هنر جدید.
-
برای من، هنر تمام زندگی است.
-
در هر جایی که باشم، هنرمند خواهم بود.
-
زندگی من با هنر تعریف میشود.
-
هنر یک زبان جهانی است.
-
جهان را با رنگها و طرحها تغییر میدهیم.
نکات تکمیلی برای ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام
برای ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام علاوهبر مواردی که در بالا اشاره شد لازم است نکات زیر را نیز رعایت کنید تا از سایرین متمایز شوید:
- بیو اینستاگرام خود را ساده و قابل درک کنید. این امکان را برای کاربران فراهم کنید که فقط با نگاه کردن به آن اطلاعات را دریافت کنند.
- فقط اطلاعات مفید را درج کنید. لازم نیست از تمام فضای موجود در بیو خود استفاده کنید.
- ساختار اطلاعات آن را در خطوط تقسیم کنید تا خوانندگان بتوانند بهراحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
- از نمادها و ایموجیهای خاص استفاده کنید تا بیو خود را جذاب کنید.
- به مزایای برند خود اشاره نمایید.
- راه ارتباطی با ادمین یا اعضای تیم ارائه دهید.
- برای ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام، بیو رقبا را تجزیهوتحلیل نمایید.
- حساب کاربری خود را تایید کنید. تیک آبی که پس از تایید اکانت اینستاگرام ظاهر میشود، اعتبار شما نزد کاربران را افزایش میدهد.
- از فونتها برای ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام استفاده کنید. میتوانید از سرویسها و برنامهها مانند IGFonts برای تغییر فونت در بیو خود استفاده کنید.
- میتوانید گهگاه از نقلقولهای معروف در بیو خود بهره ببرید.
- بیو اینستاگرام مکانی عالی برای اعلام رویدادهای زندهای است که در حال رخ دادن هستند.
- بهطور منظم بیو خود را آپدیت کنید.
نحوه نوشتن بیو طولانی و کامل در اینستاگرام برای جذب مخاطب
بیو اینستاگرام دارای محدودیت ۱۵۰ کاراکتری است، اما ترفندهایی برای نوشتن بیو طولانی و کامل در اینستاگرام برای جذب مخاطب وجود دارد که عبارتند از:
- تغییر اکانت به بیزینس: با تجاری کردن حساب اینستاگرام خود گزینههایی مانند شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس محل کار و افزودن لینک وبسایت به شما ارائه میشود که جدا از ۱۵۰ کاراکتر بیو محسوب میشود و فضاهای جداگانهای برای آنها در bio اختصاص داده میشود.
- افزودن لینک به بیو: اگر میخواهید فالوورهای شما بیشتر درباره کسب و کار یا فعالیتهای شما بدانند، بهترین کار افزودن یک لینک به بیوی خود است. این لینک میتواند مخاطبان را به صفحهای با جزئیات بیشتر مثل «درباره ما» یا «داستان ما» هدایت کند.
- استفاده از هایلایتهای استوری: راه دیگر برای افزودن اطلاعات بیشتر در مورد برند یا کسبوکار شما، استفاده از هایلایتهای استوری است. هایلایتها به طور مستقیم زیر بیوی شما قرار میگیرند و میتوانید لینکهایی به وبسایت یا صفحات دیگر اضافه کنید. بسیاری از برندها از این روش برای ارائه اطلاعات سریع در مورد محصولات یا خدمات خود استفاده میکنند.
آنچه درباره ساخت بیو حرفه ای اینستاگرام آموختیم
همانطور که می بینید، عناصر زیادی برای ایجاد یک بیو حرفه ای اینستاگرام برای برند شما وجود دارد. با این حال، می توانید آن را تغییر دهید تا به هدف دلخواه خود برسید. ایموجیهای مختلف، فراخوانهای اقدام، پیامک و موارد دیگر را امتحان کنید. با تغییر بیو اینستاگرام خود، متوجه خواهید شد که مخاطبان به چه چیزی پاسخ می دهند و چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است. موفق باشید!
سوالات متداول:
میزان استاندارد هشتگ در بیو اینستا چندتاست؟
تعداد استاندارد هشتگ در بیو 2 تا 4 عدد است.
اگر اصلا بیو اینستاگرام رو ننویسیم چی میشه؟
نوشتن بیو در اینستاگرام اختیاری است. اما کاربران هنگامی که به پروفایل فردی مراجعه می کنند ابتدا بیوی آن را مطالعه می کنند.
من دسته بندی رو تو بیو خودم ندارم؟
دسته بندی در بیو اینستاگرام فقط برای اکانت های تجاری فعال است.
میشه دسته بندی رو نوشت ولی هاید کرد؟
بله، برای این کار کافیست روی دسته بندی بزنید، دسته موردنظر را انتخاب کنید، سپس Display category label را غیرفعال کنید.
راهی وجود داره که بیو رو بیشتر از 150 کاراکتر نوشت؟
در حال حاضر خیر راهی وجود ندارد.
میشه از هشتگ تو نام کاربری استفاده کنم؟
خیر، چنین امکانی وجود ندارد.
فارسی نوشتن بیو بهتره یا انگلیسی؟
بستگی به مخاطبان شما و سلیقه شما دارد. توصیه می کنم نگاهی به مثال های زده شده بیندازید.
ممنون از این مطلب کاربردی
خوشحالیم که این مطلب برای شما کاربردی بود